Friday, April 8, 2011

conference of the sleepers

Posted by usoPkuChai On 6:26 PM No comments



ada satu citer tuh seram ko kalo dengor.. mengikut citer lagenda yg diceritakan pada aku oleh pak salimon tapi bukan dari banting.. ada satu kisah konspirasi para jembalang.. jembalang nih kalo ikut citer diorg kasta jin atasan gak.. dah dekat2 nak jadi iblis.. jadi jembalang nih takder anak.. takleh beranak.. ikut kata citer salimon yg bukan dari banting tuh laa.. jadi bila takleh beranak dia takleh nak berkembang biak.. dia pulak takleh nak membiak dgn jin2 lain.. sebab kena jaga pureblood dia.. maknanya kalo dapat keturunan dari jin lain kasta dia turun.. jadi satu2nya cara dia nak menaikkan kasta sampai tahap jadi iblis ialah dengan menambah keturunan dgn manusia..

jembalang yg nama kuba nih akan berjimak dgn manusia.. kuba nih jembalang jantan.. kubituh spesis yg betina.. jadi kalo yg betina berjimak, dia dapat anak lahir rupa jembalang jugak.. tapi kalo yg jantan berjimak dgn manusia, manusia tuh yg akan lahirkan anak dia.. aku penah dgr dua tiga kes yg bunting tetiba.. dia mimpi berjimak pastuh tup tup cukup bulan dah bunting.. padahal bukan ada laki pun.. ada tuh yg tak kuau umah pun.. tapi mmg ada laa kes yg menipu kekonon kena rogol dgn jembalang padahal tiap2 minggu ada motor parking tepi tingkap umah dia.. pembohong laa tuh..

dan kata pak salimon yg bukan dari banting lagi.. skrg nih mmg dah ada satu kumpulan anak2 jembalang nih dikalangan manusia.. yg dok merosak manusia skrg nih puak2 diorg laa.. kita tak pasan psal diorg tuh bentuk manusia juga.. kalo dulu ada ungkapan manusia setengah dewa, skrg nih ada laa kaum setengah jembalang.. dan mmg kata salimon yg bukan dari banting tuh lagi, lepas malam mimpi, dia bangun pagi takleh nak bergerak.. kata salimon yg bukan dari banting tuh, jadi macam tuh sebab jembalang tuh kesedapan lupa nak bangun.. tuh yg satu badan tak bergerak.. kata dia laa.. dia sebut kisah nih sebagai legend of the sleeper.. ada english edukesyen jugak salimon yg bukan dari banting nih.. tapi aku rasa dia nih banyak benor nengok dvd.. salimon yg bukan dari banting tuh ler..

kalo aku nak sambung citer si salimon yg bukan dari banting tuh panjang.. citer dia leh sampai zaman kayangan belum terhijab.. tuh lagi pening nak dengar.. bukan manusia jer byk bangsa.. jin pun byk bangsa gak.. berperang jugak antara jin2 nih.. perang saudara pun ada.. tuh belum lagi kalo aku nak monitor timeline dia.. dia kata camna aku nak maintain timeline kalo hari kat kayangan tuh tak sama mcm hari kat bumi.. pastuh tambah pulak lagi dgn perjanjian diorg dgn iblis psal nak menyesatkan manusia..

tapi tuh laa dia kata.. si salimon yg bukan dari banting nih laa kata.. janganlaa tidor telentang terkangkang2.. tak elok.. bukan jembalang jer terkam.. kalo ada benda lain masuk pun menerkam jugak.. antu masuk antu terkam.. org masuk org terkam.. kucin masuk kucin terkam.. lipas masuk lipas terkam.. cacing masuk cacing terkam.. sapa nak tolong masa tuh? elok dah mengiring dgn kyusu dah..kata si salimon yg bukan dari banting.. aku cerita jer..

nak menambah seram pada tuh lagi.. korg penah dengar tak citer bayi ilang dari perut.. mengandung bagai nak rak tiba dekat nak beranak tetiba ilang.. doktor pun tatau nak kata apa.. ini pun angkara jembalang nih jugak.. kengkadang jembalang nih ada yg jahat jugak.. dia menumpang.. kan ada time kengkadang kita dah letih pastuh terus terkangkang2 tidor dgn selimut tersingkap laa.. aku paham penat tapi ini laa time jembalang nih amik kesempatan.. sebab tuh kena selimut tutup.. kurang2 kena tutup.. biasa yg kes camnih takder laa besok pagi takleh bergerak tapi yg nih salimon yg bukan dari banting kata dia tumpahkan jer.. nasib2 laa jadi..

yg citer ilang tuh.. kata salimon yg bukan dari banting tuh citer jembalang nih curi balik sebab yg dok dlm tuh diorg telek nanti kuau rupa jembalang.. kira salah cetak laa.. kalo masih rupa manusia dia tak amik.. jadi mlm2 jumaat nih mmg boleh masa membuat tuh tak pakai selimut tapi dah selesai tuh tutup dgn selimut.. kalo kita pasan kita laa tutup.. kalo dia yg pasan dia laa tutup.. pesan salimon yg bukan dari banting tuh laa.. aku dengor jer citer dongeng dia.. daripada aku melayan dangdut koplo kat tv tuh.. kan?

jadi aku tanya jugak si salimon yg bukan dari banting nih, apa mende pulak tajuk citer tuh conference of the sleeper? kan ker yg tido tuh org, jembalang tuh tak tido? lama gak dia nak menjawab soklan nih.. pandang kiri pandang kanan, pastuh sambil geleng2 kepala dia kata.. jembalang tuh kaco org yg tidor jer.. dia tak berani kalo org tuh sador.. jadi kebanyakan dari masa dia tuh tido.. aku kata kat dia kalo camtuh namanya jembalang tidor laa.. dia jawab balik dia tidor masa manusia jaga, bla manusia jaga dia tidor.. kompius jugak laa aku mendengornya pasal tak menjawab bab conference tuh..

kata dia.. si salimon yg bukan dari banting tadi.. dia kata setiap kali bulan gelap, kuba dan kubi nih akan meeting.. aku hingat koperasi jer meeting.. jadi meeting jembalang nih nak update statistik.. sebab tuh kalo malam bulan gelap, kata salimon yg bukan dari banting tadi, jangan bagi anak kuau malam.. sebab jembalang nih tgh menanda.. belah mana yg dah banyak anak2 jembalang nih.. sebab tuh kalo berjimak masa bulan gelap baca bismillah.. bulan tak gelap pun baca laa jugak.. nasihat si salimon yg bukan dari banting tadi.. ntah apa kena mengena dgn meeting jembalang tuh aku pun tak tau..

jadi bila jembalang nih meeting.. setiap jembalang akan repot kat mana anak dia yg keluor dari manusia tuh.. sapa yg bertambah banyak naik pangkat.. kalo baru 20-30 org dapatlaa pangkat leftenan.. kira satu platun.. kalo 60-120 org dapatlaa pangkat kapten atau mejar.. kira satu kompeni.. kalo lebih kurang 720 org dapatlaa pangkat leftenan kolonel.. kira satu batalion.. jadi nantinya batalion2 nih akan disatukan dalam satu rejimen bergantung pada kerja masing2.. yg jaga rejimen nih baru jadi jenderal nih.. kira macam ahli lembaga pengarah koperasi laa.. keje dia buat strategi.. mana nak tambah, mana nak kacau, mana nak pindah.. citer salimon yg bukan dari banting laa.. ntah dia pembohong ke idak aku tatau..

aku ada tanya dia.. mana dia tau citer jembalang kuba kubi nih.. dia jawab rahsia.. aku tau laa masa tuh dia dah takder idea nak mengelentong aku.. kalo aku tanya bulan depan mesti dia dah ada jawapan.. si salimon yg bukan dari banting tuh laa.. pastuh aku tanya dia kalo dia bukan dari banting, dia asal mana.. dia tak jawab pun.. misteri laa kononnya.. tapi lepas tuh dia naik airasia gie bandung.. ntah2 nama dia bukan salimon pun.. tapi mmg ramah budak tuh.. budak salimon yg bukan dari banting tuh laa..

0 ulasan: